Saksaan lähtiessäni otin mukaan bambupuikot ja kerän lankaa. Tuloksena oli yksi kappale unisukkia, toinen valmistui eilen. Lanka ja puikot poikkesivat ohjeesta niin paljon, että kavensin varressa kaksi kertaa neljä silmukkaa. Yleensä kaikissa sukissa sukan suu kiristää, mutta näissäpä ei!

When I left to Germany, I took with me bambu stitches and ball of yarn. The result was one "sleeping sock", another was completed yesterday. The yarn and stitches were different than in the instruction, so I decreased two times 4 loops. Usually all socks are too tight in the "mouth", but these won't be!

187956.jpg

Lanka on 7 veljestä, puikot 4.5 mm. Nelosen puikoilla olisi varmasti tullut parempi tulos, mutta en halunnut ottaa niitä mukaan, jos olisivat vaikka lentokentän turvatarkastuksessa ottaneet ne pois. Puikot eivät kuitenkaan aiheuttaneet mitään ongelmia, joten neuloin sekä kentällä että koneessa. Saksan päässä laitoin suosiolla puikot matkalaukkuun, yleensä siellä on ollut sen verran tiukempi kontrolli kuin Helsinki-Vantaalla.

The yarn is "7 veljestä" and stitches 4.5 mm. 4 mm stitches would have been better, but I didn't want to take them with me, if they would have taken them off in the security control of airport. There were no problems, so I knitted in the airport and in the plane. However in Germany I packed the stitches into my luggage, the control has usually been more strict than in Helsinki-Vantaa.