Pitkästä aikaa ensimmäisenä virkkaustyönä syntyi kotitossut Erika Knightin Tyylikästä virkaten -kirjan motivoimana.

I haven't made anything by crocheting in a long time. A book by Erika Knight inspired me to make these home slippers.

200881.jpg   200882.jpg

Tekniset tiedot / Technical details:

Lanka/Yarn: Marks&Kattens: Higgins's
45% Puuvillaa/Bomull, 45% Akryyliä/Akryl, 10% Viskoosia/Viscose
Värit/Colors 1442 & 1443, 100 g molempia/both
Tossujen paino / Weight of slippers 147 g
Koukku: 6 mm ja 4 mm / Hooks 6 mm and 4 mm

Oikean kokoista koukkua ei löytynyt ja tuli levenneltyäkin vähän ehkä liikaa, joten tossut ovat vähän löysät. Pitää muistaa seuraavan kerran levennellä maltillisemmin. Tossut on virkattu kaksinkertaisella langalla, reunavirkkaukset ja kukat yksinkertaisella. Kukat virkkasin Käspaikan ohjeen mukaan. Hauskat kotihiihtimet!

I didn't find the right size crochet hook and I made too many increases, so the slippers are a little bit loose. I have to remember this when I sometimes make the next pair. The slippers are made with double yarns (one of each color), the finishing and the flowers are made using only one yarn. The instruction for the flowers I found from the Finnish crafts portal Käspaikka.